پرسپولیس زلزله

مهاجم پرسپوليس گفت که مي‌دانسته از پيوستن به پرسپوليس پشيمان نمي‌شود.

 

به نقل از سايت فيفا، ايمون زايد در دوبلين به دنيا آمد و در جام‌جهاني 2003 در تيم فوتبال زير 20 سال ايرلند به ميدان رفت. وي که داراي مليتي ايرلندي - ليبيايي است، با گلزني و کمک به پرسپوليس براي رسيدن به مرحله يک‌هشتم ليگ قهرمانان آسيا سال گذشته توجه‌ بسيار را به خود معطوف کرد. اين بازي به يادماندني در معتبرترين رقابت باشگاهي آسيا بازيکن 28 ساله را به يک ستاره باهوش در تهران تبديل کرد. وي که لقب «آقاي هت‌تريک» را از سوي مردم دريافت کرده، هواداران را با مهارت خود در گلزني در ديدارهاي خانگي و خارجي به وجد مي‌آورد.

سايت فيفا گفت‌و‌گويي در خصوص «شاهکار» زايد در پرسپوليس در ليگ قهرمانان، تطابق وي با بازي ايراني و رويايش براي حضور در تيم ملي ليبي در جام‌جهاني 2014 برزيل انجام داده است.
 

* تو 10 سال پيش فوتبالت را شروع کردي. در اين سال‌ها مهم‌ترين اتفاقاتي که برايت رخ داده چه بوده‌اند؟


لحظات جادويي زيادي را در اين 10 سال تجربه کرده‌ام و اکنون از بازي همان قدر لذت مي‌برم که قبلا مي‌بردم. بهترين خاطره من شايد جام‌جهاني زير 20 سال با تيم ايرلند باشد. اکثر فوتبالم را در آنجا گذراندم و به اندازه کافي خوش‌شانس بودم تا افتخارات زياد تيمي و فردي را کسب کنم. به عنوان بهترين بازيکن جوان در سال 2003 انتخاب و 8 سال بعد بهترين بازيکن ليگ و بهترين گلزن شدم.
 

* درباره انتخاب شدن به عنوان بهترين بازيکن و آقاي گل ليگ در سال 2011 صحبت کردي، آيا مي‌خواهي بگويي آن سال تاکنون بهترين سال فوتبال تو بوده است؟


2011 سال بسيار ويژه‌اي براي من بود. من به دري‌سيتي پيوستم و يک بار ديگر علاقه‌ام به بازي کردن را به دست آوردم. فصل فوق‌العاده‌اي را پشت سر گذاشتم زيرا 3 عنوان به دست آوردم که جاي آنها در کارنامه‌ام خالي بود. در کل فصلي فراموش نشدني بود.
 

*چرا تصميم گرفتي به ايران بروي و به پرسپوليس ملحق شوي؟


مقامات باشگاه پرسپوليس پس از فصل فوق‌العاده‌اي که با دري در سال 2011  پشت سر گذاشتم با من تماس گرفتند. قصد آمدن به ايران را نداشتم اما هنگامي که با ايرلندي‌هاي حاضر در ايران صحبت کردم، نظرم عوض شد. پرسپوليس يکي از معتبرترين باشگاه‌هاي آسيا است و ميليون‌ها هوادار دارد. مطمئن بودم که از تصميمم پشيمان نخواهم شد.
 

*هواداران پرسپوليس به دليل عادت تو در هت‌تريک و زدن سه گل، ‌لقب آقاي هت‌تريک را به تو داده‌اند، آيا احساس نمي‌کني که تملق مي‌کنند؟


هيچ‌چيزي شگفت‌انگيزتر از گل زدن نيست. از زماني که شروع کردم، گل‌هاي زيادي زده‌ام و مي‌توانم به شما بگويم که کمک به تيم براي پيروزي يک احساس استثنايي است. گلزني بسيار سخت است و شايد به همين دليل باشد که قيمت مهاجمان بسيار گران است. هواداران پرسپوليس عالي هستند و يکي ديگر از اضلاع باشگاه را تشکيل مي‌دهند. اين براي من يک افتخار است که اين لقب را به من داده‌اند و هر جا که مي‌روم مردم با نشان دادن 3 انگشت خود به من علامت مي‌دهند. من فکر مي‌کنم اين عالي است.
 

*با 5 گل در 6 بازي ليگ قهرمانان در فصل گذشته تيتر‌ها را به خود اختصاص دادي؛ عملکرد خودت را در آن مسابقات چگونه ارزيابي مي‌کني؟


بازي کردن و گلزني در ليگ قهرمانان اتفاقي عالي است. اگر کسي يک سال پيش به من مي‌گفت در اين مسابقات بازي خواهم کرد و گل مي‌زنم شايد باور نمي‌کردم. 5 گل در 6 مسابقه کار کوچکي نيست. متأسفانه مقابل الاتحاد عربستان در مرحله يک‌هشتم بازي خوبي ارائه نداديم و بدون شک اين حريف ما بود که شايسته پيروزي بود. با اين همه مي‌گويم که اولين تجربه من از ليگ قهرمانان آسيا يک موفقيت بود.
 

* تو لحظات خوبي در اروپا با دروگدا يونايتد و اسپورتينگ فينگال داشتي. چه تفاوتي ميان رقابت‌هاي باشگاهي آسيا و اروپا وجود دارد؟


به اندازه کافي خوش‌شانس بودم تا در ليگ اروپا، ليگ قهرمانان اروپا و ليگ قهرمانان آسيا بازي کنم و در تمام آنها گل بزنم. فکر مي‌کنم رقابت‌هاي اروپايي به توانايي بدني بيشتري نياز دارند. گرماي شديد در آسيا و به ويژه در بخش غربي قاره شايد دليل کندتر بودن بازي‌ها باشد، حتي اگر سطح فني بازي‌ها بسيار بالا باشد. تيم‌هاي اروپايي در بازي‌هايشان هوشمندانه‌تر عمل مي‌کنند؛ به هر حال آنها بهترين‌هاي جهان هستند.
 

* ليبي در مسير رسيدن به جام جهاني برزيل 2014 عالي کار کرده؛ کامرون را شکست داده و با توگو به تساوي رسيده. شانس تيم‌تان را در اين گروه چگونه ارزيابي مي‌کني؟


در گروه سختي قرار داريم و من فکر مي‌کنم کامرون هنوز هم شانس اول صعود است، اما پس از 2 مسابقه اول فکر مي‌کنم مي‌توانيم از گروهمان صعود کنيم. در فوتبال هيچ چيزي غيرممکن نيست و اگر بتوانيم صعود کنيم موفقيت بزرگي براي کشور من پس از مشکلات فراوان خواهد بود.
 

* فکر مي‌کني ليبي هنوز هم بتواند با وجود شکست يک بر صفر مقابل الجزاير در ماه گذشته به جام ملت‌هاي آفريقا 2013 صعود کند؟


کار آساني نخواهد بود زيرا بايد الجزاير را در خانه خودشان شکست دهيم اما با وجود اين شکست نبايد فراموش کنيم که فرصت‌هاي زيادي داشتيم. اميدوارم در الجزاير شانس بهتري داشته باشيم.
 

* فکر مي‌کني بتواني در مرحله مقدماتي جام ملت‌هاي آفريقا و جام‌جهاني 2014 بازي کني؟


اميدوارم پيش از دور برگشت مقابل الجزاير شرايط تغيير کند، بنابراين مي‌توانم به ليبي کمک کنم تا به جام ملت‌هاي آفريقا راه يابد. مي‌دانم که مي‌توانم کمک زيادي به تيم ملي بکنم و فکر مي‌کنم يکي از هت‌تريک‌هاي معروف من براي راه‌يابي به فينال کافي باشد (مي‌خندد).
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: